Cum să îți alcalinizezi corpul

Cum să îți alcalinizezi corpul

Am învățat să îmi ascult corpul. Știu de la primele semne ce nevoi are. Iar în perioada asta, simt că e nevoie să mă alcalinizez mai mult. Cum simt? Îmi vine să mănânc mai mult verde și să îmi prepar băutura mea cu bicarbonat de sodiu. Da, atât de simplu e pentru mine. Dar dacă tot m-am documentat serios  pe subiect, de ce să nu împărtășesc ce am găsit și la ce concluzii am ajuns?

 

Despre PH

Dacă este vorba de alcalinitate, e clar că ne referim la PH – acesta indică gradul de aciditate / alcalinitate a unei soluții. Ca un reminder a acestei noțiuni de bază: cu cât valoarea este mai apropiată de 0, cu atât soluția este mai acidă, respectiv cu cât valoarea este mai apropiată de 14, cu atât soluția este mai alcalină. Valoarea 7 indică un PH neutru.

Însă PH-ul corpului uman diferă în funcție de dietă, activitatea fizică, produsele folosite. Mai mult, PH-ul diferă pe organe și sisteme (pielea are PH cuprins între 4.5 și 6.2, în funcție de zonă, stomacul – între 1.35 și 3.5, intestinul subțire – între 7.0 și 8.5, colonul – între 4.0 și 7.0). Dar PH-ul corpului se raportează la nivelul acestuia în sânge și se situează între 7.35 și 7.45. În mod optim, la un PH de 7.365, toate celulele din corpul nostru funcționează la perfecție. Dacă PH-ul scade mult sub 6.8 sau crește mult peste 7.8, omul pierde funcțiile viitale. Având în vedere că scara PH-ului este una logaritmică, o variație aparent infimă indică o stare de aciditate / alcalinitate de câteva ori mai ridicată.

Ca să mențină alcalinitatea, neutralizând acizii din sânge, corpul extrage mineralele stocate în organele noastre și în oase. Se produce astfel acidifierea organelor, înainte de acidifierea sângelui.” (citat de aici ) Din acest motiv este necesar să aducem aporturi potrivite de minerale în corp prin hrana noastră.

Pe termen lung, aciditatea crescută în organism accelerează îmbătrânirea organelor noastre interne și a țesuturilor și favorizează apariția și dezvoltarea ciupercilor, a tumorilor, a alergiilor și instalarea bolilor cronice. Conform American Journal of Medicine, ediția 2001, ”Indiferent de genetică, nicio formă de infecție, ciupercă, bacterie, virus, celulă cancerigenă nu poate supraviețui dacă ținem sângele constant în homeostază, la un PH de 7.365.

 

Ce poți face tu pentru a-ți regla PH-ul și pentru a-ți alcaliniza corpul?

Mai întâi, dacă nu ești sigur și dacă nu știi cum să interpretezi semnele date de corpul tău, trebuie să îți afli PH-ul. Îl poți afla înmuind o hârtie de turnesol în salivă sau în urină, imediat ce te trezești dimineața, înainte de a bea sau de a mânca ceva.

În principiu, din câte am citit eu, soluția pentru a-ți regla PH-ul este simplă: adoptă un stil de viață sănătos. Din punctul meu de vedere, asta înseamnă o dietă echilibrată și alcalină, mișcare zilnică, armonie între suflet ușor și minte sănătoasă. Pe larg, ce poți face:

 

  1. Ce să mănânci fără grijă, ce să mănânci cu moderație și ce să eviți

Încearcă să ai o dietă echilibrată. Sincer, cel puțin în acest moment al vieții, nu mi se potrivește o dietă vegană sau o dietă raw. Prefer să pot mânca de toate. Însă evident, trebuie să existe un echilibru corect între alimentele consumate, alcaline și cele acidifiante. Mai exact, am găsit un procentaj: 75% alimente alcaline și 25% alimente acidifiante. Ceea ce mie mi se pare mai mult decât rezonabil și se apropie de recomandările unui doctor japonez, Hiromi Shinya (a scris 2 cărți care trebuie neapărat citite – Enzima Miracol și Enzima Întineririi) .

Dar să vedem care sunt alimentele alcaline, recomandate:

– rădăcinoasele : ridichi (albe, negre sau roșii), sfeclă, morcovi, napi, hrean, țelină, pătrunjel

legumele crucifere : broccoli, salată, varză, conopidă

– verdețurile : spanacul, varza creață, napii și sfecla mangold

– alte legume alcaline : castravete, ceapă, usturoi, mazăre, fasole, linte, ardei (în special paprika), cartof dulce, dovleac, vinete, andive, sparanghel, soia

– proteine alcaline : migdale, castane, tofu

fructe alcaline : mere, banane, toate fructele de pădure, pepene galben și roșu, aronia, struguri, lămâi, portocale, mandarine, căpșuni, piersici, caise, nectarine, cireșe, vișine, pere, nucă de cocos, grapefruit, mango, curmale, smochine, ananas, kiwi, avocado, roșii

condimente alcaline: scorțisoară, turmeric, curry, ghimbir, muștar, sare de mare, sare de Himalaya, coriandru, busuioc, chilli

semințe : migdale, semințe de dovleac, de in, de floarea-soarelui, de susan, de chia

cereale : iarba de grâu, iarba de orz, știr, mei, orez brun, Quinoa

– ulei : de in, de avocado, de cocos, de măsline

germeni : de soia, de ridiche, de broccoli, de Quinoa

alge comestibile

– ciuperci

pâine :  pâine cu germeni, lipie cu drojdie

lactatele : brânza dulce de casă, iaurtul

carne : de miel

 

Să vedem care sunt alimentele acide, pe care trebuie să le consumi cu moderație:

carnea : de viţel, de porc, de peşte, de vânat, midii, cârnaţi, slănină etc.

lactatele : unt, brânză, lapte bătut, frişcă, brânză de soia

ouăle

îndulcitorii : zaharină, zaharoză, sucraloză, miere, sirop de arţar, roşcove, sirop de fructoză

sosurile : maioneză, wassabi, muştar, ketchup

ciocolata

nucile

 

Ce trebuie să eviți:

– zahărul și dulciurile cu zahăr

– produsele în conservă și gemurile

– produsele de fast-food, prăjelile și grăsimile în exces

– pâinea albă, paste făinoase și produse de patiserie

–  brânzeturile: parmezan, brânzeturi fermentate, cașcaval, telemea, iaurt îndulcit sau iaurt cu fructe, lapte fiert, lapte praf, smântână fermentată

– mezelurile

– produsele cu multe E-uri, aditivi, conservanți etc

– porumbul

– fisticul

 

Ca idee, obișnuiește-te să mănânci doar așezat/ă pe scaun, în liniște, mestecând bine și conștient hrana. Mâncatul pe fugă, din mers, în picioare sau conducând mașina, discutând în contradictoriu sau privind la un ecran (TV, tabletă, telefon), înghițind pe nemestecate, generează o acidifiere a organismului.

 

În concluzie:

– e de preferat să consumi alimentele integrale şi cu un grad de procesare cât mai mic (crude, gătite la aburi, coapte la cuptor, fierte).

– alege produse organice / bio din secțiunile specializate din magazine, de la producători locali sau crește tu legume și fructe. În grădină sau în casă, pe balcon sau în bucătărie

– fă un plan săptămânal al meselor – te vei ține de el și îți va fi mai ușor să ai o dietă alcalină echilibrată

– ia mâncare gătită la pachet – este mai sănătoasă și vei evita să iei mâncare stradală sau de la cafeneaua din apropiere sub impuls sau de foame

– învață să asculți semnele pe care ți le dă corpul

 

  1. Ce să bei

Hidratarea este foarte importantă și pentru alcalinizarea corpului nostru. Fiecare are propriul lui necesar de lichide zilnice, însă acestea trebuie să fie cât mai naturale.

Pe primul loc în alcalinizare stă apa. Apa microbiologic pură, apa naturală, apa curată. Adevărul este că suntem obișnuiți să mergem la magazin și să alegem după obișnuințe. Puțini dintre noi stau să cerceteze ce scrie pe eticheta de apă. Dar despre asta, și despre documentarea mea despre apă alcalină, într-un articol viitor. Până acum, am găsit o apă alcalină potrivită mie  – Aur’a, cu PH de 8.25, în sticlă din sticlă, îmbuteliată la câteva sute de metri de izvorul aflat într-o zonă 100% pură, nepoluată.

Pe lângă apă, când simt nevoia, eu îmi prepar o băutură specifică, cu apă, lămâie, bicarbonat de sodiu și puțină miere. Efectul este imediat, iar primul la care se resimt beneficiile este stomacul. Din când în când îmi prepar smoothie-uri, inspirată de Sorina Fredholm, dar sunt încă departe de a îmbrățișa des aceste băuturi sănătoase. Dacă te pasionează subiectul, îți recomand să o urmărești pe Sorina pe Instagram, să vezi ce minunății poate ea să prepare.

Alte băuturi alcaline ar fi:

laptele : proaspăt și nefiert, zer, de migdale, de capră

ceaiurile : alb, verde, de mentă, de ghimbir, din ierburi alcaline, de plante medicinale

– cidrul de mere

– vinul.

A se evita ceaiul indian, ceaiul negru, băuturile energizante, sucurile pasteurizate, băuturile carbogazoase și băuturile alcoolice. Se recomandă a se consuma cu moderație : cafeaua, ciocolata caldă.

Eu port mereu cu mine o sticlă de apă Aur’a la 750 ml. În Timișoara, se găsește la magazinele naturiste din Shopping City și din magazinul Bega, la Miracolul Plantelor și la Auchan.

 

  1. Ce să faci în plus

– fă mișcare în fiecare zi: mergi la sală, la tenis, la dans; practică yoga, la studiouri sau acasă – am scris aici unde poți face yoga în Timișoara. Plimbă-te! De când o am pe Draga, am redescoperit plăcerea de a mă plimba, după vreo 8 luni de stat la repaus la pat pentru a duce sarcina la capăt.

– (re)învață să respiri în profunzime, din abdomen

– meditează sau roagă-te

– mergi la spa: optează pentru saună sau pentru băi cu aburi

– optează pentru minimalism: fă curățenie în casă, renunță la lucruri care nu te fac fericit

– petrece timp de calitate cu oameni dragi

– respectă-ți programul de lucru și programul liber

– apucă-te de hobby-uri care îți umplu sufletul de bucurie

– bucură-te de natură, preferabil afară din oraș

– învață în permanență

– ai grijă de sănătatea ta orală

– renunță la fumat

– renunță la oamenii și situațiile care îți provoacă emoţii negative (supărare, invidie, ură, teamă), stres, griji şi insomnie

– zâmbește, râde, odihnește-te corespunzători, dormi 7-8 ore pe noapte.

Pentru documentarea mea, am studiat o sumedenie de articole și, din păcate, multe se contraziceau în a categorisi unele alimente drept alcaline sau acide. Așadar sper să fi trecut bine toate produsele – dacă ai alte informații despre ele, te rog să îmi scrii. Cred că este un proces de învățare pentru toată lumea 🙂

Să fim (mai) sănătoși!

 

Textele publicate pe RominaFaur.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Pentru texte de dimensiuni mai mari, se impune trimiterea unei solicitări către contact@rominafaur.ro. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *