Vorbind ieri cu un colaborator despre segmentul-țintă al unor localuri din Timișoara, m-a atenționat că și eu sunt în targetul clubului X: maxim 35 de ani, profesionist, venituri medii, minte deschisă, interesată mereu de trenduri. M-a pus puțin pe gânduri și am recunoscut că da, aș fi. Ce mă diferențiază sunt prioritățile și gusturile.

Azi reconsider aspectele acestea din urmă. Este vineri, noi unde ieșim? Ne vedem cu prieteni, la o discuție, la o cină ușoară, cu scopul de a ne bucura unul de compania celuilalt, nu să dansăm. Evaluez așadar opțiunile. Îmi amintesc că acum o săptămână am fost pusă într-o situație cel puțin ciudată: nu am știut ce restaurant să recomad unui englez, în Timișoara anului 2017, care se pregătește pentru a primi turiști în anul de grație 2021.

Cu determinare, am trecut în revistă câteva restaurante și localuri de întâlniri cu prietenii vineri seara.

1. Restaurant Belvedere

Este normal ca Restaurant Belvedere să fie primul care îmi trece prin minte. Doar e al casei. Așa că apelez la îngăduința celor care citesc acest articol să îl perceapă din punctul meu de vedere.

Restaurant Belvedere se află la mezaninul Hotelului Timișoara, hotel aflat în inima orașului. Este un local deschis publicului, nu doar clienților cazați, așa cum se face adeseori confuzia. Meniul este unul simplu ca preparate, dar sofisticat prin prisma gătirii. Nu vreau să îl laud neapărat pe Cătălin, bucătarul șef, dar supele creme sunt extraordinare și aspectuoase. Mereu recomand supa-cremă de broccoli cu gorgonzola. Vita este gătită în așa fel încât și cei mai pretențioși clienți rămân satisfăcuți. Dacă își pune amprenta Bruno, pastele sunt delicioase, ca la ele acasă, în Italia. Meniul prevede și mâncăruri pentru copii: multe familii aleg să ia prânzul în weekend la Restaurant Belvedere, pentru că acesta e kids-friendly.

Belvedere este recunoscut și pentru mesele de protocol, petreceri private de genul cununii civile, botezuri restrânse, aniversări. Cert este că, dacă îți organizezi o ieșire importantă și vrei să impresionezi oaspeții (străini sau din Timișoara), Belvedere este locul perfect. Nu o zic eu, am aflat acest lucru din statistica pe care mi-a pus-o la dispoziție Alex Szatmari, șeful de restaurant.

Mai menționez doar gama largă de vinuri (mereu mă surprinde!), poziția privilegiată, priveliștea asupra centrului orașului, bunul gust și servirea ireproșabilă. Mă simt aici ca acasă, dar sunt tratată ca un client de 5 stele.

Photo credit: Flavius Neamciuc
  1. Sabres Restaurant

La invitația lui Deea, am luat parte la evenimente și am fost încântată de fiecare dată. Cu toate acestea, la fiecare ieșire la masă cu cineva, dragul pomenește de Sabres din prima. O repet, el promovează Sabres mai bine decât oricine, punctat simplu: ”Dacă vrei să mănânci pește bun în Timișoara, du-te la Sabres neapărat!”. Laudă sardinele, pastele cu creveți și ciorba de pește. Și asta vine din partea unui om care este extrem de pretențios la mâncare (cel mai bine știm eu și mama lui…). Dacă el merge la sigur de fiecare dată cu aceste feluri, eu încerc mereu câte ceva nou. Până termin meniul, nu cred că mă las! Mai ales pentru că simt cât de mult bine îi face corpului meu consumul de pește și fructe de mare. Nu pot acum să fac o anume recomandare, dar garantat materiile prime sunt proaspete, un lucru primordial în alegerea unui restaurant cu specific.

De fiecare dată, la Sabres mă cuprinde un sentiment de intimitate. Îl regăsești și înăuntru, dar și în curte. Curte pe care eu o iubesc, mă simt foarte relaxată acolo.

Pentru că va fi Seara Mediteraneană, sunt mari șanse să ajung acolo azi!

1. Vineri 15

Un loc care m-a impresionat destul de mult. Țineam minte numele de anul trecut, dar cu greu poți recunoaște acum spațiul. Îmbunătățirile sunt incontestabile. Locul este aranjat, ordonat, aerisit, te simți confortabil. Numărul de locuri e considerabil de mare, localul este încăpător: dispune de o zonă acoperită la intrarea din față și de o zonă mai lejeră, spre malul Begăi, aferentă celei de-a doua intrări.

Poate acestea au fost motivele care m-au determinat să organizez finalul evenimentului Cochete pe Biciclete aici. Am avut nevoie de un loc unde să realizăm o defilare de modă, să fie acoperit pentru a nu afecta calitatea fotografiilor, dar care poate acomoda un număr de peste 400 de persoane. Trebuie să spun că o parte din succesul evenimentului se datorează Vineri 15 și lui Dragoș și Alexandrei. M-am bucurat de sprijin și deschidere din plin, de ospitalitate în adevăratul sens al cuvântului. De atenție la cele mai mici detalii.

Dat fiind faptul că am petrecut câteva ore bune la fiecare vizită aferentă pregătirii și derulării evenimentului, am ales să iau și prânzul sau cina. Nimic complicat, piept de pui la grătar sau cartofi wedges. Colegii mei și-au luat și burgeri sau pizza. Dar toate au fost delicioase.

Pe scurt, mâncare bună, spațiu lejer, stil vestimentar casual. Concerte periodic, dar pe mine nu mă fascinează aspectul în mod deosebit.

1. Berăria 700

Vorbind cu dragul zilele trecute, mi-am dat seama că nu am băut o bere întreagă în ultimii 10 ani. Așa că e ciudată puțin alegerea de a merge la o berărie. Dar este locul preferat de întâlnire cu mama și cu Lită, tatăl meu vitreg.

Poziția localului este una centrală, atmosfera este relaxată și nepretențioasă, mâncarea este cu specific românesc spre rustic. Aici merg în general cu iubitori de bere și îmi place că pot să mă îmbrac lejer. Discuțiile sunt plăcute, familare și familiale.

Sunt câteva seri pe săptămână cu muzică live, iar unele ”cântări” sunt tare apreciate mai ales de cei cu afinitate pentru muzica sârbească.

1. Musiu

Situat la capătul străzii mele, la 6 minute de mers pe jos, Musiu e o oază de relaxare lângă una din cele mai circulate artere din oraș. Dar zgomotul este aplanat de vegetație și de muzica ambientală.

În general, vin aici cu fetele, la o cafea și banana bread. Recunosc că eu am mâncat prima oară zilele trecute, a reușit Oana să mă convingă într-un final. Și o să îi rămân pe veci îndatorată! Fetele își iau halloumi la grătar cu rucola, paste și salate. Băieții își iau mai degrabă miel.

Stilul eclectic vintage nu mă atrage neapărat, sau cel puțin nu în formula asta. Dar nu mă deranjează. Prefer oricând grădina interiorului. Așa că iubesc să vin aici vara. Unde mai pui că, din când în când, se proiectează filme pe care orice fată le-ar revedea oricând?

1. Riviere Brasserie

Cel mai mare atu pe care îl are terasa Riviere este amplasarea pe malul Begăi. Deși e o terasă semi-închisă, aleg să revin în acest loc doar când permite vremea și nu necesită utilizarea pereților de sticlă. Briza apei mă liniștește instant și îmi conferă o stare atâta de frumoasă! Iar meniul este stufos și apetisant: regăsesc doar aici unele feluri de mâncare și mereu încerc ceva nou.

Terasa nu are neapărat multe locuri, dar mi se pare de bun gust și servirea este bună. Iar pentru cei care aleg să prânzească în oraș în timpul săptămânii, trebuie să știți că servesc și meniul zilei.

1. Terasa din complex Flonta

E drept că Flonta se află în Giroc, dar cum orașul absoarbe treptat toate localitățile din jur, poți considera această comună un cartier rezidențial.

Nu știu cum se face, în ultima săptămână am ajuns de două ori aici. O dată seara, la un vin cu fetele și o dată la prânz, cu niște prieteni. Lacul populat de lebede este aproape la fel de frumos ca ”al nostru” de la Uivar, așa că sentimentul de ”acasă” s-a instalat imediat ce m-am așezat la masă. Am îndrăgit din prima lebedele negre, iar priveliștea îți taie respirația.

Dacă în prima seară m-a doborât pofta de paste și am primit o microporție (încă râd când mă gândesc!), a doua oară am fost de-a dreptul încântată de pieptul de curcan cu sos de vișine. Noroc că am aflat cu ocazia asta cum să îl prepar și acasă.

Fiind în proximitatea apei, seara se lasă frigul, așa că nu ar fi o idee rea să aveți o haină la voi. În funcție de nevoia de liniște, ați putea fi bucuroși sau nu de muzica de la evenimentele care au loc la Flonta.

Cam acestea ar fi opțiunile. E adevărat că lucrând pe comunicare în industria ospitalității, trebuie să fiu mai bine informată. Asta înseamnă să ies mai mult în oraș, să studiez felul în care se simt oamenii de lângă mine, prieteni sau străini, mă ajută să gândesc campanii potrivite, dar în același timp, mă bucur de compania celor cu care ies.

În momentul de față încă nu am un plan, dar sunt convinsă că peste 30 de minute voi ști exact unde și cu cine îmi voi petrece seara.

Să avem o vineri seară cât mai frumoasă!