Oamenii autentici de comunicare – cu ce am rămas după Conferința PRBeta

Oamenii autentici de comunicare – cu ce am rămas după Conferința PRBeta

Nu pot descrie entuziasmul care m-a cuprins în timpul conferinței de joia trecută și care m-a însoțit multă vreme după. Am plecat după 5 ore nu pentru că aș fi vrut, ci pentru că vin după o perioadă lungă de repaus la pat. Cum am afirmat imediat după, s-a meritat fiecare minut petrecut la conferință!

Care sunt factorii care determină succesul unei conferințe, din punctul meu de vedere? Tipul speakerilor, reputația lor, calitatea prezentării și a informațiilor transmise, cu ce rămân participanții după, partenerii evenimentului și activările, networking-ul de calitate. Toate aceste elemente au fost atinse cu succes în această ediție cu numărul 8 a Conferinței PRBeta, unele depășind așteptările (de exemplu, activarea Danone prin ochelarii de VR care te transpuneau la baza de creare a produselor, adică în fermele de vaci, unde puteai urmări parte din procesul de colectare a laptelui).

Pe larg, în primul panel, s-a vorbit despre Provocări în comunicare. Primul speaker a fost Alex Dona, Managing Partner Times New Roman. Semnează și emisiunea ”On the Rocks cu Alex Dona” de la Rock FM și este, totodată, ambasador HOSPICE Casa Speranței și fondator al festivalului de rock „Lupii Liberi”, de lângă Râșnov. Cu un limbaj colorat și o atitudine lejeră, m-am simțit mult în largul meu. Cu un background impresionant, a vorbit despre cum a schimbat mentalități: la început clienții nu credeau în a comunica pe umor, dar mai târziu și-au dat seama că e binefic pe termen lung să asociezi produsul tău cu o stare bună, creată publicului de un articol amuzant de pe TNR. Dona a menționat și filmulețul devenit viral, realizat de fun, în care și-a surprins colegii reacționând la transformarea biroului într-un magazin Mega Image. Alte provocări cu care s-a confruntat Dona: clienții din politică și clienții care pun presiuni. Interesant a fost și cum, în momentul introducerii filtrului de fake news pe Facebook, s-a constatat o scădere a unicilor, însă a crescut numărul de pagini vizualizate și de timp petrecut pe site. Un alt om autentic, care mi-a plăcut destul de tare, a fost al doilea speaker: Ioana Mănoiu, Managing Partener la GMP PR. Cu un grai dulce, Ioana a vorbit despre provocarea de a schimba direcția în agenție: de la media relations, a apărut necesitatea de a avea oameni specializați de Social Media. Noii influenceri au determinat abordarea unui nou limbaj. Când a pomenit de noii influenceri, a făcut referire la 3 cazuri, în care oameni obișnuiți și-au exprimat nemulțumirea în online cu privire la un produs sau un serviciu, iar postarea a devenit virală. Provocarea a constat în soluționarea problemelor: s-a ajuns la concluzia că e nevoie mereu de o comunicare de bază, 1 la 1, umană, simplă, vulnerabilă, folosind un limbaj decent, cald, dar ferm. Reacția trebuie să fie documentată, dar rapidă. Se recomandă reprezentanților din companii (sau din agențiile cu care lucrează): să nu intri în conflict cu consumatorul, să fii transparent, să îți asumi greșeala, să fim oameni și să ne amintim că fake e mai rău decât guilty. Un alt sfat ar fi să oprești problema din fașă: în general, consumatorii abordează întâi compania și dacă este ignorat, expune public problema.  Cel de-al treilea speaker, Alex Ciucă, Managing Partner Superior Media, a început cu o glumă: o agenție mică se confruntă cu cel puțin 365 de provocări pe an, adică cel puțin una pe zi (eu cred că e la modul ideal…). Provocările unei agenții mici? Cum să demonstrezi că ești diferit, cum să îți faci clientul fericit fără să o iei razna, ce faci când clientul are un prieten care ”se pricepe” și cum generezi content care să producă leaduri ani la rând.

A doua secțiune a fost despre Adevăruri despre comunicare, secțiune începută de Oana Bulexa, Managing Director la MSL The Practice. Prezență frecventă la conferințele PRBeta, Oana a vorbit de această dată de cei 10 infami din comunicare: ipocrizia (diferența între viața privată și viața publică online), impostura (noua identitate: te prezinți mai bun decât ești), indolența (nu mă interesează, ai greșit, plătești), intoleranța (clienții nu au timp să aștepte un răspuns, vor totul imediat), inocența (comunici greșit mesajul), indecizia (lucrurile nu trec de la sine!), inerția (clienții nu fac nimic wow, dar vor rezultate spectaculoase), imixtiune (toți își dau cu părerea), incertitudinea (bun/rău?), infidelitatea. Oana a prezentat o speță legată de abordarea unei activări pentru un client, iar eu îi împărtășisem atitudinea. S-a demonstrat totuși că abordarea colegilor ei a fost un succes și, ce mi-a plăcut mie, a fost că a recunoscut că toată lumea poate greși sau, mai bine zis, dacă alegi o altfel de abordare, chiar nepotrivită la prima vedere, nu e exclus să nu fie greșit. Din contră, să fie o reușită. Al doilea speaker al secțiunii, Eduard Jerca, Milk Manager la Danone, a atras atenția asupra câtorva aspecte: această companie merge foarte mult pe transparență întrucât și-au dat seama că nu toți consumatorii citesc detaliile de pe etichetă, de unde încă incertitudinile legate de proveniența materiei prime și a procesului de fabricare. Ce am mai aflat interesant? Că Danone se implică în bunăstarea fermierilor cu care lucrează, că există proiecte de agricultură regenerativă pe care le dezvoltă, că, din păcate, nu există furnizori suficient de mari de gemuri pentru iaurturile cu fructe (care să acopere zilnic cele 1 milion de iaurturi scoase din fabrică în fiecare zi!), că fermele de lapte din România sunt peste nivelul european (în mare parte, datorită proiectelor pe fonduri europene și interesului manifestat de tinerii fermieri față de acest domeniu).  Mihai Furtună, Managing Partner la Societatea de avocatură Furtună și asociații, a discutat despre libertatea de exprimare și despre limitările ei. Aici nu am prea multe de discutat, pentru că mi-am notat doar câteva articole de lege menționate, însă cred că e esențial ca toți oamenii de comunicare să le cunoască. Inevitabil, ne lovim de ele. Și din acest motiv, e bine să avem un jurist prin preajmă, pentru orice eventualitate. Am plecat înainte de prezentarea lui Tudor Galoș, Senior Consultant la Tudor Galoș Consulting. Am avut noroc că Paula a transmis live și am profitat de acele minute pentru a revizui cunoștințele mele legate de GDPR, dacă tot suntem înainte de termenul fatidic de 25 mai.

Sinceră să fiu, când am studiat programul conferinței, cel mai mult m-a interesat secțiunea a treia, Campanii care provoacă, cu Alexandru Grigoruță, Cpt. Dorin Chirca, Traian Bugescu, Alecsandra Apostolescu. Asta pentru că Prospero Delicii este un lovemark al meu,urmăresc comunicarea autentică a Prospero și savurez produsele Prospero, aș fi vrut să îl aud pe Traian Bugescu. Nu a fost să fie de data asta. În plus, pentru că am muncit pentru Arsenal Park, obișnuiam să urmăresc activitatea Ministerului Apărării Naționale, iar Cpt. Dorin Chirca lucrează de 5 ani în Direcția informare și relații publice a MApN. Am înțeles că prezentarea acestuia a fost, poate, cea mai reușită din toți acești 8 ani de conferință, deci îmi pare foarte rău că am ratat-o.

Discuția din final, despre adevăruri și provocări în comunicare în 2018, a fost moderată de Oltea și a fost susținută de Alex Dona, Sonia Nechifor (Managing Partner – CommON), Oana Bulexa și Dan Frînculescu (Freelance Creative Director – Razi ca prostu). Mulțumită lui TmBlog, am reușit să văd online la scurt timp discuția despre influenceri, microinfluenceri și alte cele, dar cred că sunt încă foarte multe de spus pe subiect.

Concluzia mea este că nu poți fi om de comunicare și să nu participi la conferințe. Cu atât mai mult cu cât are loc la tine în oraș. Eu vreau să cred că noi toți urmărim să devenim mai buni, că învățăm în permanență și căutăm surse de documentare și de inspirație. Și avem nevoie de susținere reciprocă.

 

În final, după un articol așa de lung, scris cu mult drag, (și care sper că nu a plictisit!!), vreau să mulțumesc fetelor de la PRBeta Agency pentru invitație: Cristina Puțan, Oltea Zambori, Roxana Moraru. Felicitări, a fost senzațional! La fel, pentru grija manifestată față de starea mea, mulțumiri infinite, fetelor! 😍 Și mai ales mulțumesc Paulei , care s-a preocupat să îmi fie bine în fiecare moment de la plecarea de acasă, până când am plecat spre casă! Bebe, la câteva zile înainte de trimestrul III, a fost undercover la prima sa conferință 😀

 

Conferința este organizată de PRBeta Agency, cu sprijinul partenerilor:

Parteneri: Danone, Fornetti, Aqua Carpatica, Sâmburești, BeanZ Cafe, West Tour

Parteneri media: IQads, Smark, Tion, Zelist Monitor, Revista Altfel, SZalt Streaming

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *