5 propuneri de branduri 100% românești pentru Cool List

5 propuneri de branduri 100% românești pentru Cool List

Cristian Manafu a lansat o provocare: cele mai cool brand-uri românești. Zilele trecute a dat un reminder cu acest proiect. Primește recomandări și postează câte un brand pe zi pe contul de instagram CoolList. Dacă deții unul, te ocupi de contul de Instagram al unuia sau, pur și simplu, ai un lovemark, postează o fotografie cu hashtagul #CoolListRO.

Lista cuprinde momentan aproximativ 150 de branduri, iar eu m-am gândit la brandurile românești pe care le plac și pe care le urmăresc, cu mențiunea că sunt inițiative locale. Cred că e o inițiativă frumoasă pentru anul centenarului.

1. Arsenal Park 

Încep cu un brand la care am lucrat 8 ani pentru că am crezut și cred în el: Arsenal Park. La început a fost poziționat drept singurul parc cu tematică militară din sud-estul Europei, dar pe măsură ce s-au adăugat și alte activități de agrement paletei serviciilor oferite, s-a transformat în cel mai mare parc tematic din țară. Arsenal Park oferă servicii complete: cazare în facilități de diverse tipuri (Camere Ofițer, Camere tematice Tun și TAB, Apartamente Colonel, Vile General), mese la Restaurantul Popotă, la focul de tabără, la Cafe Aventura și activități de agrement. Activitățile de agrement sunt cu iz militar (instrucție militară, tir cu arme de foc, paintball, airsoft, tir cu BBgun, tir cu arcul), de aventură (Aventura Park include trasee de cățărare prin copaci, cea mai lungă tiroliană din țară dintr-un singur segment, PowerFan Jumps) și sportive (biciclete, treasure hunt, închiriere teren minigolf și multifuncțional, etc). Mai merită amintite și AquaPark Arsenal și Arsenal SPA – oazele de relaxare ale parcului, plus cel mai mare muzeu militar în aer liber din România.

Toate acestea fac din Arsenal Park un loc unic în Europa, creat de doi oameni de afaceri timișoreni, a căror viziune a fost mai presus de toate obstacolele apărute. Și bineînțeles, Arsenal merită inclus în topul celor mai cool branduri din România.

2. Aur’a 

Consum apa Aur’a și o recomand tuturor. Mă impresionează pasiunea care îi mână pe proprietarii care cred foarte mult în acest produs. Apa Aur’a este supranumită și Miracolul din Munții Banatului. Provine din Izvorul Ursoanea, situat la Ocna de Fier (județul Caraș Severin), la poalele Masivului Cracul de Aur. Procesul natural de filtrare îi atribuie proprietăţi unice: apă alcalină cu pH 8.28, conţinut de coloizi de aur şi argint și absenţa materiilor organice. Apa este îmbuteliată la sticlă pentru păstrarea nealterată a proprietăților și se regăsește pe piață sub forma de apă plată și apă carbogazificată la 33 cl și la 75 cl. Este îndeosebi apreciată în străinătate, cucerind piețele din Franța, Emiratele Arabe Unite, Austria, Germania, Elveția, Slovacia, Coasta de Fildeș,  China, SUA.

Certificările Aur’a sunt extraordinare, din punctul meu de vedere. Menționez ce m-a impresionat pe mine: pentru 3 ani la rând, Aur’a a primit 3 stele de aur la Bruxelles și distincția Superior Taste Award, pentru Gust și Calitate. Pentru că e vorba de o recunoaștere timp de 3 ani consecutivi, premiul s-a transformat în Crystal Taste Award, fiind cea mai importantă și singura clasare a unui produs românesc de până acum(!!). Distincția a fost oferită de International Taste & Quality Institute, cea mai importantă organizație independentă a experților gastronomi, bucătari și somelieri, dedicată testării și promovării gustului superior al produselor alimentare și al băuturilor.

3. Tricoul Inteligent Dunia

Paula Aldescu, Dunia, este blogger de 11 ani, scriitor, antreprenor. A început în toate cu pași mici și o modestie pe care uneori nu o înțeleg. Vrea calitate, compromisuri cât mai puține. Muncește cu dedicare, combinând creativitatea cu documentarea.  A creat Tricoului Inteligent Dunia pentru femei născute imperfecte, dar educate să fie excepționale. De la tricouri la rochii, Paula transmite mesaje care intrigă și incită la gândire. Designul imprimat și designul hainelor se schimbă periodic, Tricoul aducând mereu un vibe proaspăt și actual. Simplu și cool, atrage în același timp privirile prin calitate și unicitate.

Paula afirmă adesea că Tricoul Inteligent Dunia este modalitatea găsită de ea pentru a promova cultura: ”Am deslușit un mijloc de a apropia literatura de oameni. M-am folosit de nevoia vestimentară pentru a atrage atenția asupra gândirii.” Nu degeaba la fiecare articol achiziționat de la ea primești și o carte cadou.

4. La Două Bufnițe

Oamenii cool citesc! Cei mai bogați și cei mai inteligenți oameni de pe planetă recunosc că sunt cititori avizi. În jurul celor care citesc se formează de obicei comunități. Iar de la comunitate la brand e doar un pas. Și invers. La Două Bufnițe a reușit să facă lucrul acesta cu mult succes, pe piața din Timișoara. De la designul interior, presărat cu bufnițe, la atmosfera familiară, la grija față de fiecare carte și client în parte, la pasiunea pentru lectură, la organizarea de evenimente de lansare și tematice pentru copii și tineri, la loializarea clienților.

 

5. Prospero Delicii 

Unul din lovemarkurile mele este, fără îndoială, Prospero. Pâinea artizanală, în diverse sortimente, este senzațională. Prăjiturile sunt câteodată prea bune ca să nu le încerc când merg pe la una din spațiile lor, la o întâlnire cu o prietenă. Comunicarea brandului este ingenioasă și mereu surprinzătoare: jocuri de cuvinte, referiri la filme, muzică și scriitori români – apropo, cât timp savurezi un produs Prospero în magazin, poți să împrumuți o carte pusă la dispoziție pe tejghea. Se simte pasiunea în comunicare, în designul interior, în prezentarea produselor și în etica personalului. Consecvența și calitatea recomandă, din punctul meu de vedere, includerea Prospero în Cool List.

 

Mă opresc doar la 5  propuneri locale de branduri 100% românești, cu mențiunea că lista mea rămâne deschisă. Aș fi inclus și Verde pentru Biciclete, dar este o campanie și o stare de spirit, așa că nu știu dacă ar fi acceptat. Urmăresc și alte branduri locale și naționale, dar încă nu le-am testat și prefer să nu vorbesc despre lucruri neîncercate pe pielea mea.

Fotografie realizată de Flavius Neamciuc.

Textele publicate pe RominaFaur.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Pentru texte de dimensiuni mai mari, se impune trimiterea unei solicitări către contact@rominafaur.ro. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *