Omul sfințește locul. Sau cum angajații pot fi ambasadori de brand

Omul sfințește locul. Sau cum angajații pot fi ambasadori de brand

Oamenii încă fac referire la mine ca la Romina de la Verde pentru Biciclete, Romina de la Arsenal Park, Romina de la Hotel Timișoara. Cel puțin primele două sunt branduri la care am muncit ani de zile, iar la hotel lucram, “aveam biroul”. Făceam postări din timpul zilei mele de lucru, de obicei cu cafeaua savurată la The Lobby Bar. Îmi făceam ziua de muncă mai frumoasă și făceam ca totul să pară ușor. Sincer spun, îi simt lipsa biroului de la hotel, cappuccino de acolo este minunat, iar munca era antrenantă și plăcută.

Oamenii îmi simțeau energia, așa cum, de-a lungul timpului, am simțit și eu energia oamenilor care muncesc cu drag, care sunt pasionați de jobul lor, care cred în produsele sau serviciile furnizate de compania la care muncesc. În funcție de politica firmei, aceștia pot face publice frânturi din activitatea lor. Iar când compania pentru care lucrezi se adresează unui public larg, aceste acțiuni sunt de dorit.

Am câteva exemple care îmi vin în minte acum. Alexandra Ștefan, prietena mea, a crescut frumos comunitatea SmartFit. Băieții de la Aventura Park Arsenal se făceau plăcuți clienților și unii veneau la parc în urma interacțiunii cu ei sau a postărilor făcute pe conturile lor personale de Facebook și/sau Instagram. Un exemplu întâlnit mai recent este al unei fete care lucrează la Prospero Delicii – postează fotografii cu produsele, comunică frumos cu clienții, e super prietenoasă cu copiii, ține minte clienții (pe mine m-a surprins când mi a spus că Draga a crescut mult de când nu a mai văzut-o). Se vede că e pasionată de munca ei, fără a fi instruită să procedeze în felul asta. S-ar simți. Un alt exemplu este băiatul de la Cargus care livrează în Girocului. Un om cu mult bun simț, amabil, cu o voce frumoasă, caută soluții împreună cu clientul (dacă nu am fost acasă sau nu am avut bani cash în casă, etc). Nici nu îi știu numele, dar mie mi-a sporit încrederea în serviciile Cargus, iar dacă la un moment dat aș avea nevoie de un om care să comunice cu clienții, pe el l-aș avea în minte. Și un ultim exemplu, mai amuzant, care îmi vine în minte este cel al Fiji Water Girl, de la Globurile de Aur. Fata asta a ținut să-și facă așa de bine treaba încât a devenit virală. A apărut în spatele atâtor vedete care stăteau la fotografii, încât s-au făcut glume cum că merita premiul de Best Supporting Role 😀  

Exemple de acest gen mai sunt și sper să văd cât mai multe. Pentru unii, munca este totul, ei se confundă cu munca lor. Alții păstrează un echilibru între viața personală și cea profesională. Satisfacții și mulțumiri trebuie să avem toți în urma muncii noastre. Eu am încredere că generațiile de tineri angajați vor fi mai responsabile și mai mânate de pasiune în ceea ce privește munca lor. Ceea ce transmit angajații denotă credibilitate în compania respectivă. Sau nu. Ceea ce se reflectă și în capacitatea de a rezista sau nu pe piață. Și implicit de a plăti salariile angajaților. Banii, inevitabil, sunt motivul pentru care mergem la muncă, plăcerea de a-ți face munca și determinarea de a o face bine ar trebui să fie factori importanți în aceeași măsură. Dar micile recompense acordate angajaților, o vorbă bună, un teambuilding făcut pentru destindere și cunoaștere reciprocă, cursuri în domeniu, etc. sunt elemente care contează pentru angajați. Pentru că fiecare dintre ei e valoros și fiecare trebuie tratat ca pe un OM în adevăratul sens al cuvântului. Aș prefera acum să nu fac referire la oamenii veșnic nemulțumiți, care critică absolut orice. Din păcate, sunt slabe șanse să evolueze, indiferent câte joburi schimbă. Asta spune mai multe despre ei și despre capacitatea lor decât despre angajator. Aceștia clar nu vor fi apreciați și nici nu pot fi considerați ambasadori de brand, mai mult, ponegresc compania de câte ori au ocazia. Nu suntem copaci să rămânem fixați într-un loc, iar oferta de muncă este mai mult decât generoasă. Și nu este o rușine să muncești cinstit, orice post ai ocupa. Munca ta vorbește despre tine.

Ce poți face tu? Dacă ești librar, postează o carte nou apărută în librărie, pe care ai citit-o și pe care o recomanzi. Dacă ești barman, arată băutura preparată. Dacă ești bucătar, afișează noua rețetă testată în restaurant sau fă recomandări de meniuri diverse. Dacă ești ghid, postează fotografii din excursiile pe care le organizezi pentru agenția de turism. Dacă ești instructor de fitness, postează imagini cu rezultatele obținute de clienți în urma antrenamentelor cu tine în sala unde lucrezi. Ideea este că, făcând publică munca ta, făcută bine, îți construiești o reputație, poți atrage clienți și aduci plus valoare companiei pentru care lucrezi. Devii un ambasador de brand treptat. Iar după o perioadă, depinde numai de tine când, poți face tranziția de la angajat la angajator. Și astfel tu ți-ai construit propriul brand.

Închei cu un îndemn: la început de an, stai puțin și analizează situația ta. Îți place munca pe care o faci zi de zi? Merită să stai 8 ore în acel loc? Principiile tale sunt în concordanță cu viziunea angajatorului? Cum poți îmbunătăți tu munca ta, cum poți să fii mai mândru de ea? Cam atât. Să fim fericiți cu munca și cu alegerile noastre 🙂

Textele publicate pe RominaFaur.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Pentru texte de dimensiuni mai mari, se impune trimiterea unei solicitări către contact@rominafaur.ro. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *