Linked Culture, o conferință despre profesionalizarea managementului și marketingului cultural. Sau cum să creezi o moștenire valoroasă

Linked Culture, o conferință despre profesionalizarea managementului și marketingului cultural. Sau cum să creezi o moștenire valoroasă

”Live. Love. Laugh. Learn. Leave a legacy.” – acesta e motto-ul după care mă ghidez. Pe seama lui, pot scrie o carte întreagă, din experiența mea. Acum vreau să atrag atenția asupra ultimelor aspecte: Learn – învață și Leave a legacy – lasă o moștenire. Cultura înseamnă, de fapt, moștenirea pe care noi o lăsăm generațiilor viitoare. Ne folosim de anumite mijloace de comunicare, iar cel mai adesea unul dintre ele, arta, este folosit cu semnul egal culturii. La fel, tema e vastă și nu o dezvolt acum. În ultimii ani, încerc să învăț și mă educ mai mult din punct de vedere cultural. Citesc beletristică și cărți de specialitate din diverse domenii, răsfoiesc albume de artă, mă folosesc de aplicațiile de artă instalate pe telefon, merg la teatru, vizionez anumite filme, savurez documentare despre cultură, merg la expoziții și la unele festivaluri. Scriu despre toate acestea. Anul trecut am fost ambasador pentru expoziția-fenomen Woman All Too Woman și pentru Timishort. Revin cu accentul pe ”învăț”, așa cum îi încurajez și pe cei care mă urmăresc. Felul în care expun produsele culturale amintite mai sus (sper că) este unul accesibil și calitativ, așa cum ar trebui să fie experiența în sine a acestora. Înțelegerea valorii acestei experiențe se face în timp. Mai ales când vine vorba de artă contemporană, care este  conceptuală în mare, iar noi încetăm să spunem ”Și eu puteam să fac asta”.

Cred că se înțelege dorința mea de a participa la cea de-a treia ediție Linked Culture 2019. Evenimentul este organizat de PRbeta, agenție cu experiență vastă în domeniul cultural și nu numai și se desfășoară în 21 și 22 martie la Incuboxx (Calea Circumvalațiunii, nr. 2-4, Timișoara). Reprezintă o șansă de a învăța mai multe de la specialiștii în domeniu și de la operatorii culturali invitați, dar și o modalitate de a se facilita comunicarea între oamenii creativi și întreprinzători, managerii culturali, artiști, reprezentanți ai instituțiilor culturale din zona centrală și de vest a țării, studenți și toți cei care sunt interesați de domeniu. Focusul este pe profesionalizarea managementului cultural, atât de necesară pentru succesul produsului cultural, și pe abordarea holistică a acestuia, în general, și pe înțelegerea necesității aplicării unei strategii adevărate de marketing în particular. Da, cu bugete cu tot. Și da, se va vorbi și despre atragerea de fonduri pentru produsele culturale.

Ce spun organizatorii? “Așteptăm cu nerăbdare această nouă ediție. Lista cu invitați este wow, iar temele de discuție vor atrage și ele atenția și interesul oamenilor. Anul acesta, pe lângă evenimente și festivaluri, vrem să punem mai mult în lumină arta contemporană, să introducem ateliere care asigură transferul de know-how, plus câteva evenimente conexe, care vor extinde publicul și nivelul de interacțiune al conferinței.” a declarat Oltea Zambori, Managing Partner PRbeta Agency.

 

Care este programul și care sunt acei invitați wow? Linked Culture presupune o zi de conferință și o zi de ateliere, după cum urmează:

 

Joi, 21 martie 2019:

Pierdut cititor, panel moderat de La Două Bufnițe, cu Luiza Vasiliu (Scena9) și Andrei Ruse (Hyperliteratura)

Cum se face un muzeu?, prezentare Ervin Kessler (Muzeul de Artă Recentă)

Boutique Festivals: între fani și talibani, panel moderat de Alin Rotariu, cu Laura Coroianu (Emagic, Awake Festival) și Cristian Busuioc (DokStation – Festivalul de Film Documentar de Muzică)

Casa Artelor – comunitatea ca patrimoniu, prezentare Sorin Vlad Predescu (Casa Artelor – Direcția Județeană pentru Cultură Timiș)

10 mituri despre o editură, prezentare Ana Nicolau (Editura Nemira)

Waha – în stare de spirit, prezentare Tudor Chiliman (Waha Festival)

The Legacy of Emagic, prezentare Guido Janssens (Emagic, Awake Festival)

Dos and Don’ts în evenimentele muzicale, sesiune de Q&A cu Guido Janssens și Tudor Chiliman

Timișoara conectată, prezentare Simona Neumann (Asociația Timișoara 2021 – Capitala Europeană a Culturii)

Din spatele scenei, panel moderat de Vlad Tăușance, cu Cristi Radu (Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu) și Andreea Borțun (Festivalul de Teatru Tânăr – Ideo Ideis)

 

Vineri, 22 martie 2019:

Scriitori și mai ce? – panel moderat de La Două Bufnițe, cu Vasile Ernu (Londophone & Londohome) și Marius Chivu (revista Dilema veche)

Atelier 1a: Cum se evaluează un proiect/cum punctezi?, cu Dana Sarmeș (Asociația Culturală Contrasens) sau

Atelier 1b: Turism cultural urban, cu George Pleșu (Asociația Culturală AltIași)

Arta sau banii, panel moderat de Vlad Tăușance, cu Roxana Gamarț (Mobius Gallery) și George Pleșu (Borderline Art Space)

Atelier 2.a Publishing independent și crowdfunding, cu Andrei Ruse (Hyperliteratura) sau  

Atelier 2.b Ce se întâmplă peste Prut? cu Vasile Ernu (Londophone & Londohome)

 

Acestea fiind scrise, mai menționez faptul că înscrierile la conferință se pot face aici: http://prbeta.ro/linkedculture/inscriere/

Despre organizator:

PRbeta este agenția timișoreană de relații publice şi organizare de eveniment care, începând cu 2011, organizează conferințe, întâlniri și ateliere cu scopul de a contribui la educarea pieței din zona de vest a țării. PRbeta a apărut în luna mai, 2011, odată cu prima ediție a Conferinței Regionale de comunicare, desfășurată la Timișoara. Toate evenimentele PRbeta se bucură de susținere din partea comunității locale de specialiști în comunicare, a profesorilor și mass-media regională și centrală.

Sper să ne vedem în număr cât mai mare la conferință. Eu, una, sunt foarte entuziasmată să descopăr viziunile speakerilor și să învăț din experiența acestor profesioniști!

Textele publicate pe RominaFaur.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Pentru texte de dimensiuni mai mari, se impune trimiterea unei solicitări către contact@rominafaur.ro. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *