Oameni, înainte de cifre – dm drogerie markt setează un nou trend în materie de cumpărături: grija față de sustenabilitate și sănătate 

Oameni, înainte de cifre – dm drogerie markt setează un nou trend în materie de cumpărături: grija față de sustenabilitate și sănătate 

Sunt client dm drogerie mark de ani buni. Sortimentul atent selectat, standardele ridicate de calitate, proveniența nemțească sau proveniența din culturi bio, atmosfera din magazine, faptul că produsele sunt mereu în trend sau înaintea trendurilor – sunt doar câțiva factori care mă atrag mereu. Mie mi se potrivește sloganul lor „Aici mă regăsesc. Aici cumpăr”. Și mă bucur să mă aflu printre ambasadorii lor de brand. 

Alegerile mele sunt tot mai conștiente și mai pretențioase. Poate cu maturitatea adusă de trecerea timpului, poate pentru că acum sunt mamă și depinde și un pui mic de mine. Poate pentru că dm este un altfel de magazin. De fapt o drogherie, care îl plasează într-o poziție mai serioasă și, automat, mai de încredere. (pentru a înțelege mai bine, las aici definiția drogheriei, pentru curioși : DROGHERÍE, drogherii, s. f. Magazin în care se vând articole de parfumerie și de toaletă, precum și unele preparate farmaceutice)

Joi a avut loc prezentarea rezultatelor anului financiar 2018-2019 a dm drogerie markt. Voi trece rezultatele lor, deloc neglijabile, cu impact pozitiv și asupra comunității, însă întâi vreau să evidențiez ce mă interesează pe mine și ce mă face pe mine să mă bucur că sunt parte din povestea lor. 

 

 

  • dm drogerie markt oferă alternative sustenabile în sortiment

 

Am scris recent un articol destul de lung despre sustenabilitate, cu mult focus pe ce putem face noi. Eu, una, am devenit și mai atentă la impactul meu asupra mediului, dar și al mediului, tot mai poluat și artificial, asupra mea și a celor dragi. Primul meu impuls când intru în orice magazin este să caut produse responsabile, sustenabile. Iar la dm găsesc cu ușurință o mulțime de variante de produse. De exemplu, ultimele achiziții de îngrijire corporală (în principiu, creme de corp și de mâini) sunt realizate din ingrediente curate din plante nemodificate genetic şi netestate pe animale (în ziua de azi, asta mi se pare o cruditate), ambalate în recipiente din plastic reciclat. Eu am mai luat și periuțe de dinți din lemn. Am văzut și veselă de unică folosință, biodegradabilă și comestibilă, din tărâțe de grâu. Am înțeles că mai există și detergenți de rufe vegani, concepuți să reducă poluarea mediului înconjurător, dar încă nu am testat. 

 

 

  • dm drogerie markt face inovații „verzi” la mărcile proprii

 

Unele produse sustenabile regăsite sunt marca dm, altele sunt ale brandurilor partenere. E minunat că dm se focusează pe extinderea inovațiilor ecologice ale propriului sortiment. O parte din produse sunt 100% biodegradabile, ceea ce este ideal. Însă altele sunt prietenoase cu mediul, deși nu sunt integral bio. În acest sens, pentru o direcție mai responsabilă, aș recomanda să începeți cu linia alverde NATURKOSMETIK (majoritatea produselor din linie au și ambalaj fără plastic, nu conțin parfumuri artificiale, conservanți sau coloranți). 

Pe partea de alimente, o inovație realizată a fost extinderea gamei dmBio printr-o linie de produse fără gluten pentru a face accesibilă calitatea organică și persoanelor cu intoleranță la această proteină. Noi nu avem problema asta, dar, din păcate, sunt oameni afectați serios de intoleranță la gluten și poate îi ajută să știe despre această opțiune. 

Spre rușinea mea, nu am știut, înainte de conferința dm, despre SEINZ, un brand premium, de produse de îngrijire pentru bărbați, care prevede și ambalaje fabricate din materiale reciclate. Data viitoare când ajung la dm, trebuie să îi iau Dragului să încerce câteva produse! 

 

 

  • dm drogerie markt direcționează o parte din venituri către cauze sustenabile

 

Am aflat că o parte din venituri este direcționat către proiectul „Plastic Bank“, care combate sărăcia și degradarea mediului în țările slab dezvoltate sau în curs de dezvoltare, permițând oamenilor să facă schimb de deșeuri de plastic colectate cu bani, alimente, tichete de educație și acces gratuit la internet. 

 

 

  • dm drogerie markt realizează campanii de responsabilitate socială 

 

Recunosc că nu am știut nimic despre campaniile de CSR desfășurate de dm. Mi-a plăcut cum sună campania ”Dințișorii veseli”, menită să susțină obiceiurile sănătoase, privind igiena orală, de la vârste cât mai fragede. Campania s-a desfășurat în 10 grădinițe din 10 orașe din țară, urmând ca proiectul să continue la nivel național. M-am gândit la Draga mea, care e încântată să se spele pe dinți și la cum am obișnuit-o să facă asta. Și, da, periuțele ei (2 din silicon și una din lemn), plus pasta de dinți sunt luate de la dm dinainte să colaborez cu ei. 

  • dm drogerie markt se implică în comunitate 

Suntem în plin sezon de Black Friday (cum sună asta, știu, dar cine mă poate contrazice?) și am văzut doar 2 campanii de bun simț. Una este cea a dm, Giving Friday, sub sloganul #givingisthenewblack: pe data de 29 noiembrie, 5% din totalul încasărilor va fi donat! 

Las aici o declarație a lui Cristian Crișan, administrator dm drogerie markt România:

 ”dm drogerie markt a continuat și anul acesta politica de expansiune, consolidând poziția sa de specialist în frumusețe, sănătate, îngrijire a casei și copilului. Toate acestea au fost rezultatul mai multor factori: diversificarea produselor la raft, apropierea de consumatori prin deschiderea de noi magazine, menținerea unei atmosfere primitoare pentru noii angajați, atenția către nevoile comunităților și creșterea interacțiunii cu ele prin campanii dedicate de comunicare și CSR”. Practic, întregește tot ce am scris eu mai sus. 

 

Și acum, să trecem la chestiuni mai serioase. Anume, rezultatele în cifre ale anului financiar 2018-2019 :

  • cifra de afaceri a crescut cu 20% față de 2017-2018, anul acesta ajungând la 498 milioane lei
  • au fost create peste 180 noi locuri de muncă
  • compania își desfășoară activitatea într-un nou sediu central
  • 12 noi magazine au fost deschise, totalul magazinelor dm fiind acum de 105 la nivelul țării 
  • Unele magazine vechi au fost modernizate
  • Au fost realizate investiții de 35 milioane lei pentru: deschiderea celor 12 magazine noi, modernizarea magazinelor existente, amenajarea noului sediu central, implementarea îmbunătățirilor proceselor și a noilor tehnologii

 

Am scris acest articol mai lung pentru că veștile bune merită împărtășite. Companiile bune, mai curate, care au un respect sporit față de clienții lor și față de mediu, trebuie cunoscute. Colaborarea mea cu dm se rezumă la un articol pe lună, fiind, așadar, una mică, dar îmbucurătoare pentru mine. Această asociere este una dintre puținele acceptate de mine, pentru că nu fac compromisuri. O repet, nu am de ce. Este una de plăcere, pentru că eu cred în acest brand, am încredere și mă simt în siguranță în alegerile pe care le fac în magazin. Și mă bucur că primesc un feedback pozitiv în privința dm și din partea comunității mele, semn că avem principii și interese comune. 

Textele publicate pe RominaFaur.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Pentru texte de dimensiuni mai mari, se impune trimiterea unei solicitări către contact@rominafaur.ro. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *