Cum să îți păstrezi sănătatea și frumusețea după 35 de ani?

Cum să îți păstrezi sănătatea și frumusețea după 35 de ani?

Recent, am împlinit 36 de ani. Zilele trecute, am fost sunată pentru a fi invitată la un eveniment de analize și consult gratuit pentru persoanele peste 35 de ani. Instant, mi-am adus aminte de evenimentele de la hotel, unde veneau o grămadă de bătrâni, nici ei nu știau pentru ce. M-am amuzat pe de o parte, am luat aminte pe de alta. Nu mai sunt la vârsta la care sănătatea este ceva care vine de la sine, e nevoie să muncești puțin pentru asta. Iar în mintea mea, sănătatea și frumusețea sunt conectate. Dacă nu ești sănătos, nu poți fi frumos. Ceva în interiorul tău te împiedică să strălucești. De asta probabil se zice că frumusețea vine din interior. Sunt câteva idei la care m-am gândit și pe care le-am analizat, legate de cum să îți păstrezi sănătatea și frumusețea după 35 de ani. La redau mai jos, însă dacă aveți completări, le puteți lăsa în comentarii. 

  1. Îngrijește-ți dantura 

Nu am avut niciodată dinți puternici, dar sarcina a produs multe dezechilibre în dantura mea. Nu a ajutat nici că am bruxism, nici că începusem un tratament înainte de a rămâne însărcinată. Ei bine, acum avem un nou plan de tratament, care are drept obiectiv funcționalitatea. Deși sunt convinsă că și estetic va fi foarte bine, ca o consecință naturală. Am ales demult să merg la Dr. Olimpiu Karancsi, în primul rând pentru că e partenerul de viață al unei prietene și în al doilea rând pentru că este printre cei mai buni din oraș! Fără exagerare. Este cunoscut drept doctorul care soluționează cele mai dificile cazuri, atât de către colegii lui, cât și de către pacienți. Așadar, de la cele mai complexe cazuri, la cele mai simple. Ca să îl citez de pe pagina lui de Facebook, Oli este „Medic Specialist Chirurgie Dento-Alveolară, Medic Specialist Protetică Dentară, Doctor în Ştiinţe Medicale – Medicină Dentară și Asistent Universitar pentru disciplina de Restaurări Protetice pe Implanturi.” Mai scrie următoarele : „Îmi plac pacienții cu pretenții care-și doresc naturalețe și perfecțiune. Serviciile mele includ: implantologie orală, estetica zâmbetului, reabilitare orală complexă, restaurări protetice estetice, protetică dentară și implantologică„. Practic, orice problemă ați avea, el are o soluție pentru a avea un zâmbet mai sănătos și mai frumos, funcțional, dar cu aspect natural. Eu am mare încredere în Oli, de asta îl și recomand cu mult entuziasm. Am văzut ce face. Cazurile lui se pot vedea tot pe pagina de Facebook. 

Discutam cu Oli la un moment dat despre faptul că dantura, dacă este îngrijită sau îmbunătățită, îl poate face pe pacient să pară mai tânăr. În plus, e important să știm că de la cavitatea bucală pornește și sănătatea unor sisteme ale corpului nostru precum: sistemul digestiv și sistemul circulator, în esență. E destul de logic dacă ne gândim că gura este un punct de intrare și dezvoltare în organism a bacteriilor și a microbilor. Nu dezvolt subiectul, pe mine mă depășește, dar se poate vorbi mai multe pe subiect direct cu medicul. Pe Oli îl puteți contacta direct pe pagina de Facebook. 

2. Îngrijește-ți părul 

La 36 de ani, părul meu arată și se simte mult mai bine decât la 25. Am o grămadă de fire albe, parțial din cauza geneticii, parțial din cauza stresului, însă prefer momentan să nu mă vopsesc. Nu e deranjant pentru mine, și nici pentru privitor. Sincer, mai mult mă deranjează să văd rădăcinile albe crescute decât șuvițe de păr alb. Dar e o preferință personală și fiecare își gestionează firele albe cum îi este mai bine. Ideea este că o vreme a fost extrem de deteriorat părul meu. Nici nu am fost prea fericită în perioada respectivă, ce-i drept. Iar părul reflectă sănătatea și fericirea. L-am tratat cu măști cu ulei de argan, cocos, măsline și ricin, în diverse combinații. M-am obișnuit să dau pe vârfuri cu ulei de argan de fiecare dată când îl spăl, dar și între spălări, dacă îl simt puțin uscat. A, și am ales un șampon potrivit mie, cel de la Moroccanoil, pentru hidratare. Din când în când, mai fac o mască de ulei de cocos dmBio și uleiuri esențiale. Știu că sunt câteva alimente care, consumate, ajută la sănătatea firului de păr, dar eu cred că o dietă echilibrată este de dorit. 

3. Îngrijește-ți pielea

O piele hidratată arată mai bine, are o strălucire sănătoasă, se simte plăcut la atingere. Cam asta face apa și diversele alimente cu conținut ridicat de apă. Dar nu e destul. Fiecare dintre noi are un ritual de îngrijire, cu demachiere, curățare, aplicare seruri, creme sau măști, folosire machiaje de calitate. A mea este destul de simplă. Apă micelară, apă, săpun din ingrediente naturale, ser cu colagen, farduri de la Gerovital. De serul cu colagen de la elmiplant am auzit de la Paula, ea îmi zicea „Romina, după 35 de ani, trebuie să mâncăm colagen!” Așa că am ascultat-o, mi-am luat serul de la dm drogerie markt. Rezultatele s-au văzut după câteva zile. Ne-am întâlnit atunci cu niște prieteni și prietena mea m-a întrebat ce am făcut de îmi arată așa bine fața. Eu o dădeam înainte cu serul, Dragul insista cu noaptea noastră dinainte. Ser, sex, oricare ar fi motivul, orice funcționează! (Pentru siguranță, recomand totuși serul) 

4. Ai grijă ce mănânci

Meniul nostru zilnic este destul de divers, iar 60-70% dintre alimente sunt din gospodăria proprie. Deloc de neglijat dacă stăm să calculăm și să analizăm ce ingrediente conțin produsele din comerț. Știu că nu e ușor să faci asta în contextul în care poate nu mai ai rude la sat, nu locuiești la sat, faci cumpărăturile pe grabă în marile magazine. Iată câteva idei prin care poți îmbunătăți calitatea mâncării :

  • Poți găsi surse locale pentru ouă, pui, legume, în piață sau online pe diverse grupuri
  • Poți căuta și te poți împrieteni cu produsele de la rafturile bio din fiecare magazin. Eu nu ajung așa des la cumpărături în hipermarket, în schimb vizitez cât de des pot raftul cu produse bio de la dm drogerie markt. Sunt de calitate, sunt gustoase și mă inspiră în a realiza feluri de mâncare mai sănătoase. 
  • Poți concepe un meniu săptămânal. Vei găti și vei mânca mai echilibrat și asta se va vedea și în starea ta de sănătate. 

5. Fă mișcare în fiecare zi 

Am văzut un documentar pe BBC prin care erau comparate diverse activități zilnice prin prisma caloriilor consumate, a analizelor de sânge, a ratei cardio. S-a analizat mersul pe jos până la lucru, mersul la plimbare, mersul pe bicicletă în deplasările zilnice, mersul la sală, munca prin jurul casei. Per total, conform criteriilor de mai sus, cel mai eficient mod de a te păstra sănătos și în formă s-a dovedit a fi munca prin jurul casei. Așadar, nu e nevoie de ceva deosebit. Dacă ai o grădină sau un balcon cu plante sau cu o grădină urbană, dacă plimbi un câine, dacă ești activ și nu stai la televizor sau pe calculator, nu ai nevoie de mai mult. Eu, una, am învățat să fiu și mai activă cu Draga. Mergem la plimbare, ne cățărăm pe tot felul de dâmburi, o ridic în brațe, fac genuflexiuni cu ea, dansăm, deretic prin casă, strâng jucării și cărți, o grămadă de activități pe care le resimt din plin la final de zi. Nici nu e de mirare că acum am cu 9 kg mai puțin decât când am rămas însărcinată. Activitatea fizică diversă și meniul mai sănătos m-au ajutat în sensul ăsta. 

6. Dormi minim 7 ore pe noapte 

Sunt mii de studii care arată beneficiile unui somn de minim 7 ore pe noapte. Nu le enumăr aici. Eu știu că, dacă nu mă odihnesc suficient, nu am o stare bună, iar asta se reflectă și în starea de sănătate. 


7. Fă-ți analize și controale de rutină 

După 35 de ani, până în 40, sunt câteva controale medicale care trebuie făcute, pentru prevenție, pentru a descoperi din timp diverse afecțiuni, pentru a ne păstra sănătatea :

  • Control medical general, anual
  • Control cardiac, o dată la 5 ani
  • Teste pentru colesterol, o dată la 5 ani sau mai des dacă nivelul este peste 200
  • Consult endocrinologic, cu precădere a tiroidei, o dată la 5 ani
  • Control ginecologic, anual
  • Controlul sânilor la doctor, anual
  • Autopalpare sâni, lunar
  • Control oftalmologic, cel puțin o dată între 35 și 39 de ani
  • Control dermatologic, din 3 în 3 ani

Cam astea ar fi în mare controalele la care trebuie să mergem. Desigur, în funcție de diverse afecțiuni, vizităm medicul specialist mai des. Sincer, eu nu mă bazez pe decontările de la Casa de Sănătate, așa că mereu am făcut analize plătite și am fost la consultații la privat. Sănătatea nu așteaptă decontări. 

8. Copiii ne prelungesc viața 

Zilele trecute, buni îmi zicea ca Draga i-a prelungit viața. Îi dă energie și un motiv să se trezească din pat ziua. De-abia așteaptă să o vadă, fie fizic, fie pe Whatsapp și atunci i se simte fericirea. Iar eu mă bucur că am putut să fac asta pentru ea. 

A nu se înțelege că e absolut necesar ca fiecare dintre noi să facă copii. E o alegere personală, subiectivă și privește strict persoana în cauză. Eu am ales să fac și sunt fericită așa. Simt că mă împlinește ca om, că învăț și reînvăț lucruri, ne bucurăm unii de ceilalți și toți împreună. Iar ăsta este scopul meu în viață, să fiu fericită și împlinită sufletește. Restul se rezolvă de la sine. 

9. Păstrează o atitudine senină și pozitivă 

Dacă tot vorbeam despre a fi împăcat sau nu… Cred că un om care nu e împăcat cu el, cu cei din jur, cu jobul lui devine un om frustrat, care își varsă nemulțumirea prin reproșuri și vorbe grele celor din jur. Și eu mai am perioade în care nu sunt mulțumită și mă simt tare urâtă. Și probabil că așa arăt atunci, întunecată și supărată. Atunci îmi scade și imunitatea și mă îmbolnăvesc. Instant simt asta. Fac și eu eforturi ca perioadele astea să fie mai rare, chiar să dispară. Dar sigur va trebui să vină de la mine. Așa s-ar rezolva problemele de la bază, de la cauză. Iar dacă cineva nu reușește să găsească o soluție singur, există terapeuți care pot îndruma. Eu am fost la terapie acum mulți ani, după ce a murit o prietenă apropiată. A ajutat. Dar revenind, un om sănătos este adesea și un om fericit, iar un om fericit sigur este un om împăcat cu el, dacă nu, chiar foarte sănătos. Și fiecare dintre noi are propriile lui motive de a fi recunoscător pentru tot ce are și pentru oamenii din viața lui. Iar asta ar trebui să fie suficient pentru a avea o stare bună, o atitudine pozitivă, speranțe de mai bine și încredere în viitor. 

10. Petrece timp în natură 

Locuind la sat de 8 luni deja, mă simt mai liniștită. Câteodată eliberată. Nu mai aud zgomotul orașului, care câteodată mi se pare prea mult. Când ajung în oraș, mă încarc de energia lucrurilor de acolo. Și frumoase, dar și unele… agitate. Recent, a fost publicat un studiu care arăta că traiul în oraș are implicații negative asupra sănătății. Poluarea afectează într-o măsură extraordinar de mare locuitorii unui oraș. Plimbările ar trebui să fie făcute mai degrabă în parcuri mari sau pe străzi liniștite cu multă verdeață. Eu mă bucur că există o tendință a ultimilor ani, de a ieși cât mai mult în natură, măcar în weekend. Japonezii au ridicat la rang de artă conceptul de shinrin-yoku, în traducere liberă terapie în natură. În acest fel, ne îmbunătățim starea de sănătate și, teoretic, învățăm să apreciem și să protejăm natura. Un aspect care ar trebui să primeze. 

Cam astea sunt gândurile mele, despre sănătatea și frumusețea unui om peste 35 de ani. Femeie, bărbat, nu contează. Ideea este să avem grijă de noi, ca să putem avea apoi grijă și de ceilalți dragi nouă. Iar fiecare om este frumos în felul lui, indiferent de particularitățile fizice. Important este să fie om.

Fotografie realizată de Flavius Neamciuc. Port o rochie Tricoul Inteligent Dunia.

Textele publicate pe RominaFaur.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Pentru texte de dimensiuni mai mari, se impune trimiterea unei solicitări către contact@rominafaur.ro. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

One thought on “Cum să îți păstrezi sănătatea și frumusețea după 35 de ani?

  1. Mi-a plăcut mult faptul că ai adăugat și atitudinea pe listă. Mi se pare că oamenii lasă de prea multe ori exteriorul să le afecteze interiorul și după se miră că sunt bolnavi sau mai știu eu ce. Până la urmă mintea noastră afectează corpul într-o proporție mai mare decât suntem dispuși să acceptăm, iar atitudinea pozitivă ar trebui să fie la ordinea zilei. Da, nu ne vine întotdeauna natural, însă este ceva ce merită și trebuie exersat. Oricum să vedem doar partea negativă nu ne ajută cu nimic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *